Manager Backoffice & Control Houten parttime

Word je blij van cijfers, het optimaliseren van bedrijfsprocessen en het ‘in control’ zijn? Atlas Jeugdhulp groeit en daarom breiden wij ons managementteam uit met een resultaatgerichte Manager Backoffice en Control. Maak samen met ons het verschil in de jeugdhulp!

Jouw nieuwe baan
De backoffice begeleidt het volledige proces rondom beschikkingen; van aanmelding tot beschikking (toewijzing) tot afspraakplanning tot facturatie. Het is de spil van onze organisatie en ontzorgt de uitvoerende teams. De backoffice bestaat uit twee medewerkers. 


Atlas is de afgelopen jaren hard gegroeid en heeft veel focus gehad op de doorontwikkeling van haar dienstverlening en het team. Om onze groei-ambities gecontroleerd vorm te blijven geven vinden we het van belang ons team uit te breiden met een nieuwe collega die focus en visie heeft op de administratieve en controle kant van onze organisatie.
Als Manager Backoffice en Control ben je verantwoordelijk voor de operationele aansturing van onze collega’s op de backoffice. Het is procesmatige functie waarbij jij samen met het team meedenkt over slimmere ICT-oplossingen en het optimaliseren van processen. Jij neemt het voortouw hierin. Jij zorgt er samen met het team voor dat de administratieve processen op orde zijn en weet de juiste prioriteiten te stellen door overzicht te bewaren. Daarnaast weet je hoe belangrijk het is om goede verbinding met de uitvoerende teams binnen de organisatie te behouden. Samen met de directeur en operationeel manager vorm je het managementteam van Atlas Jeugdhulp. Zo geven we met elkaar de groeiambities van onze organisatie vorm.

Je kan denken aan de volgende werkzaamheden:

  • Analyseren van maandrapportages samen met operationeel manager en het actief meedenken in verbetermogelijkheden;
  • Contacten met leveranciers zoals leverancier EPD (volgen SLA, verbetervoorstellen, procesoptimalisatie);
  • (Mede) verantwoordelijk voor correcte en tijdige registratie/facturatie;
    • Monitoren van en gesprekken voeren over productiviteit en uren-verantwoording met coördinatoren / teams;
    • Vertalen afspraken aanbestedingen/contracten naar werkafspraken en interne procedures;
    • Ontwikkelen van een BI tool voor optimale sturing (een praktisch dashboard);
    • Bewaken contracten gemeenten op duur en inhoud; 
    • Afstemming met de afdelingen finance en legal van de moederorganisatie (Venturion Health & Care);
    • Verantwoordelijk voor facilitaire zaken
    • Vervangt operationeel manager bij afwezigheid

Waar ga je werken?
Wij bieden Jeugd GGZ in de vorm van diagnostiek, behandeling en systeemgerichte ambulante gezinsbegeleiding aan kinderen tussen de 0 en 18 jaar. Dit doen wij vanuit onze teams Jeugd GGZ op onze poli in Houten en vanuit ons team Ambulante Gezinsbegeleiding in de regio’s Lekstroom (IJsselstein, Nieuwegein, Houten, Lopik en Vijfheerenlanden) en Rivierenland (Buren, Culemborg, Geldermalsen, Lingewaal, Maasdriel, Neder-Betuwe, Tiel, West Betuwe, West Maas en Waal, Zaltbommel).  

Onze missie is om daar te zijn waar nodig, zo lang als nodig en zo vaak als nodig tot er een goede balans ontstaat tussen een jeugdige en diens omgeving. Wij staan bekend om onze korte wachttijden en korte behandel-/begeleidingstrajecten. Wij vinden dat ieder kind uniek is, gezien moet worden en ruimte verdiend om zichzelf richting de toekomst verder te ontwikkelen. Wij staan voor laagdrempelig contact, korte communicatielijnen, maatwerk en kwaliteit. 

Ons team
Binnen Atlas Jeugdhulp werken totaal 25 collega’s. Wij werken vanuit drie teams: team Jeugd GGZ, team Ambulante Gezinsbegeleiding en onze Backoffice. De teams JGGZ en Ambulante Gezinsbegeleiding worden aangestuurd door coördinatoren.  De drie teams werken nauw met elkaar samen. Wij zijn een kleine, hechte club die veel waarde hecht aan een vertrouwde sfeer waarin iedereen zich kwetsbaar kan opstellen. 

Wie ben jij?
Jij bent een daadkrachtige en enthousiaste collega met gevoel voor humor. In deze functie is het belangrijk om punctueel, transparant en indien nodig directief te kunnen zijn. Je ziet kansen om werkprocessen te verbeteren, neemt initiatief om veranderingen door te voeren en bent in staat hiervoor draagvlak te creëren binnen de organisatie.

Als geen ander weet jij wat een mensgerichte manier van aansturing is en bent in staat om vanuit een houding van gelijkwaardigheid aan te sluiten bij de collega. Je vindt het niet erg om de handen uit de mouwen te steken voor operationele werkzaamheden. Aan de andere kant weet je goed een helicopterview over de processen te behouden en knelpunten te signaleren. Jouw pro-activiteit, daadkracht en gevoel voor ‘in control zijn’ dragen bij aan de verdere groei van onze organisatie.

Wat is er verder belangrijk?

  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding in de richting van bedrijfskunde MER, bedrijfseconomie, Finance & Control of vergelijkbaar;
  • Je hebt aantoonbare ervaring in het managen van procesverbetering, vernieuwing en organisatieverandering;
  • Ervaring met Power BI is een pré, maar niet verplicht;
  • Bij voorkeur heb je ervaring binnen de (jeugd)zorg of gemeente in een vergelijkbare rol;
  • Je bent in bezit van rijbewijs B en een eigen auto;
  • Goede schriftelijke vaardigheden i.v.m. rapportages en externe correspondentie.

Ons aanbod voor jou
Een doelgerichte functie met een empathische kant voor 32 of 36 uur per week. Het is een baan voor langere tijd waarbij je de vrijheid hebt om je (werk)dag flexibel in te delen door werken op onze poli af te wisselen met thuis. 
Je kan rekenen op een vertrouwde, veilige werkomgeving waar ook voor jou ruimte is om jezelf te laten horen. Wij vinden dat iedereen uniek is, gezien moet worden en ruimte verdient om zichzelf richting de toekomst verder te ontwikkelen. Dit geldt voor de kinderen die wij zien maar net zo goed voor alle medewerkers binnen Atlas Jeugdhulp. 
Salaris en arbeidsvoorwaarden conform cao Jeugdzorg (inschaling is afhankelijk van opleiding en jaren relevante werkervaring). Jouw opleidingsbehoefte nemen we mee in het opleidingsplan.

Sollicitatieprocedure 
Spreekt deze vacature jou aan of wil je meer informatie? Je kunt direct solliciteren met jouw cv en motivatiebrief via het sollicitatieformulier. Sollicitatieprocedure klinkt voor ons te zwaar. Wij gaan voor laagdrempelige kennismakingsgesprekken. Dit zijn twee gesprekken waarin je kennis maakt met het management, de coördinatoren en directe collega's. 

Voor vragen of extra informatie kun je contact opnemen met Monique Damen, operationeel manager, via  +31 6 – 20 54 50 50.  Is deze vacature niet helemaal wat je zoekt? Stuur dan een open sollicitatie. Wij kijken graag met jou mee naar de mogelijkheden bij Atlas Jeugdhulp. 

Solliciteer meteen

Pas je in het profiel en heb je interesse in deze vacature? Solliciteer gemakkelijk en snel online! Wij nemen jouw sollicitatie spoedig in behandeling.